: Neljä erilaista tapaa mitata median nettisivuja

Analytiikka eli kävijämäärien mittaaminen on aihe, joka on helppo ymmärtää väärin. Sieltä nimittäin löytää perustelut melkein mille tahansa kehitysehdotukselle, kuten Stijn Debrouwere selittää blogauksessaan Turning questions into metrics:

You can’t improve all four at the same time, so pick what you want to work on right now:

  • the loop: find an article through social media, read it and then possibly share it with others, who might then click through and read it, share it and so on.
  • the browse: enjoy yourself, kill some time, read at least a couple of articles. A great homepage and good recommendations for what to read next keep you on the site.
  • the habit: becoming a part of your morning routine. Even if you enjoy a website you won’t necessarily keeping coming back to it.
  • the sell: donate, buy a subscription, an ebook, an event ticket and so on. Every visit is an opportunity.

Jutussa on paljon muutakin kiinnostavaa, muun muassa tiivis selitys siitä, miksi väärien mittareiden tuijottaminen on turhauttavaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *