Linkki: Esimerkki siitä, miten journalistinen organisaatio uutisoi omista tapahtumistaan

Pierre Omidyar on eBayllä rikastunut kaveri, joka päätti äskettäin sijoittaa 250 miljoonaa dollaria uuteen, tutkivaa journalismia tekevään nettijulkaisuun, tai oikeastaan useampaan sellaiseen. Organisaation nimeksi tuli First Look Media ja sinne palkattiin tähtinimiä, kuten Rolling Stonessa työskennellyt Matt Taibbi.

Hän ei kuitenkaan ehtinyt julkaista yhtään artikkelia uudessa työpaikassaan. Toissapäivänä Taibbi otti hatkat ja nyt The Intercept — joka on myös osa First Look Mediaa — kertoo, mistä kränä syntyi ja millaisia vääntöjä siellä on käyty. Oli First Lookin journalistisista saavutuksista mitä mieltä hyvänsä, mikä tahansa mediayhtiö voisi ottaa mallia tavasta, jolla tässä käydään oman talon asioita läpi.

Lisäys: Ja sitten on tällainen toinen tapa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *