Seuraa kaksi anekdoottia aiheesta ”otsikointi on nykyään ihan hanurista”.
Miten on mahdollista, että tiedotteessa on parempi otsikko kuin tiedotusvälineen kirjoittamassa jutussa, joka on oletettavasti käynyt läpi journalistisen prosessin ja on ammattilaisten käsialaa?
Ensin MTV:n viihdetoimitus Twitterissä:
Tuosta ei selviä yhtään mitään.
Sitten Future Filmin tiedote samasta aiheesta sähköpostissani:
Siinä lukee itse asia heti ensimmäisenä. Täydellinen suoritus, huomattavasti parempi kuin MTV:llä.
Jos asiassa haluaa nähdä hopeisen reunuksen, se kimaltelee ranteessa:
Älykellossa klikkiotsikko ei herätä himoa selvittää asian todellista laitaa. Älykellossa paras otsikko on sellainen, josta saa nopeasti selvää.
Ai mitä?
Ai että se on hyvä otsikko ihan vaikka sanomalehdessäkin?
Kaikkea sitä.
Internetissä kysyttiin: ”Meinaatko että älykelloista tulee niin valtavirtaa, että ne muuttaisivat median toimintatapoja?”
Vastaus: en.Reference