Tutkimus = uutinen = tiedote = pr

Pakko antaa pisteitä Disneylle. Sähköpostiin pamahti tiedote, jossa myydään uutta Prinsessa Ruusunen -dvdtä kertomalla yhtiön teettämästä tutkimuksesta.

Siihen liittyen on Disney tehnyt maailmanlaajuisen, riippumattoman tutkimuksen nukkumatavoista. Pohjoismaissa vain 40% uskoo kauneusuniin, kun taas Italiassa jopa 83% luottaa unen kaunistavaan vaikutukseen.

Onpa kiehtovaa. Nyt voinkin kirjoittaa jutun kauneusunista ja mainita ihan vain ohimennen lopussa, että leffa julkaistaan näinä päivinä. Ei tule likainen olo tekstimainonnasta ja saa yöllä sitten unen päästä hyvin kiinni, heh heh.

3 thoughts on “Tutkimus = uutinen = tiedote = pr

  1. Nythän on niin, että kaikki tutkimukset ovat mainontaa ja PR:ää.

    1) Tiedotusvälineet teettävät tutkimuksia, jotta niitä siteeraattaisiin muissa tiedotusvälineissä.

    2) Yritykset teettävät tutkimuksia, jotta niiden nimi mainittaisiin lehdessä.

    3) Kansalaisjärjestöt teettävät tutkimuksia, jotta ne saisivat vähän mediahuomiota.

    Ja niin edelleen.

    Vain yliopistossa tehdään tutkimuksia ihan vain tiede mielessä… vaan eipä sittenkään! Siellä tutkitaan, koska satuttiin saamaan iso apuraha tai koska gradu/väikkäri on vielä kesken ja pitäisi valmistua.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *